Horní menu

Tipy na výlety

Datum konání:
21.8.2020

1.Zřícenina: Kdo by chtěl poznávat okolí Jakubova, může se vypravit na výlet ke zřícenině letohrádku na kopci sv. Víta. Půjdete polní cestou okolo Majorů (za bytovkami u fotbalového hřiště - viz. čarodějnická stezka), po pravé straně bude vidět kostel, pokračujete stále po cestě až k lesu. Na rozcestí pod lesem půjdete vpravo po zelené turistické značce, za posedem a oplocením stromků odbočíte vlevo do listnatého lesa (u zelené turistické značky - přístupné pro pěší, s kolem, kočárkem se nedá projet). Pokračujete po červených fáborkách do kopce (pokud fáborky nebudou, stoupáte stále listnatým lesem do kopce) - vyjdete u vodárny na kopci sv. Víta. Odbočíte vlevo, obcházíte oplocení vodárny, mezi stromy uvidíte zříceninu. Doporučuji být stále s dětmi - jeden čas byla obehnána páskou zákaz vstupu. Kdo by chtěl jet na kole, dá se objet po asfaltové cestě, viz.mapa, ale cesta je delší.

2. Jeskyně: pokud máte větší děti nebo pojedete na kole neodbočujte do listnatého lesa, pokračujte polní/lesní cestou směrem na Moravské Budějovice (u dřevěného posezení rovně - lesní cesta nebo vlevo a na asfaltové silnici vpravo. U rozcestí před Budějovicemi (z lesa se najíždí na asfaltku), po levé straně asfaltky cestičkou do lesa (viz. turistická mapa).